Zoek in 2738 bedrijven naar de opzegprocedure voor abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen & nieuwsbrieven.

Microsoft

Hoofdkantoor
Telefoon
-
E-mail
-
toegevoegd: 2018-05-28 09:05:53 , gewijzigd: 2019-05-01 11:31:32

Bedrijfsinformatie Microsoft

Outlook.com is een gratis webgebaseerde e-maildienst die wordt aangeboden door Microsoft. Het is de meest gebruikte e-mailservice ter wereld, met meer dan 360 miljoen gebruikers. Daaronder vallen ook e-mailadressen die eindigen op live.com, hotmail.com en msn.com.

Outlook.com laten opzeggen

  • Kan i-Finish jou helpen met het opzeggen van on- en offline abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen, klantenkaarten of nieuwsbrieven?
  • Wil je weten wat de mogelijkheden zijn van i-Finish om (eerst) belangrijke of dierbare informatie veilig te stellen?
  • Zijn er vragen over speciale procedures of zoek je (juridische) ondersteuning bij buitenlandse bedrijven?

Zelf Outlook.com opzeggen

Voor het inzichtelijk krijgen van een Outlook-account verwijst Microsoft naar dit artikel. Inhoudelijk komt het hier op neer:

Vanwege privacy en andere wettelijke voorschriften is het niet mogelijk gegevens over e-mailaccounts te verstrekken. We hechten een groot belang aan het beschermen van de privacy van onze klanten en het volgen van wettelijke voorschriften.

Daarom moet Microsoft eerst een formele dagvaarding of een vonnis ontvangen voordat in overweging wordt genomen of het wettelijk is toegestaan om de gebruikersgegevens betreffende een persoonlijk e-mailaccount van een overledene of een wilsonbekwaam persoon vrij te geven (dit geldt tevens voor e-mailaccounts die eindigen op Outlook.com, Live.com, Hotmail.com en MSN.com). Microsoft zal reageren op niet-strafrechtelijke dagvaardingen en vonnissen die worden ontvangen via de geregistreerde agent van Microsoft in de staat of regio van de verzoekende partij. Microsoft is niet in staat in te gaan op dergelijke verzoeken die het bedrijf via de fax of mail ontvangt.

Elk besluit om de inhoud van een persoonlijk e-mailaccount vrij te geven wordt pas genomen na zorgvuldige overweging en met inachtneming van de toepasselijke wetgeving. Wij vragen uw begrip voor het feit dat Microsoft mogelijk niet in staat is de inhoud van het account vrij te geven en dat het indienen van een verzoek of het betekenen van een dagvaarding of vonnis geen garantie geeft dat we u van dienst kunnen zijn.


Opzeggen bij overlijden Microsoft

Opzeggen bij overlijden Microsoft

Let op: dit is een vertaling van informatie van Microsoft zelf en bevat heel veel tekst

Microsoft Nabestaanden Proces: Wat te doen als een geliefde met een Outlook.com account is overleden of buiten bewustzijn is.

Als je een familielid hebt verloren, of je hebt een familielid dat buiten bewustzijn is, zal de volgende informatie je helpen om contact met Microsoft op te nemen betreffende het Outlook.com account. (emailadressen eindigend in @outlook.com, @hotmail.com, @live.com, @windowslive.com of @msn.com). Wij leveren geen ondersteuning voor Skydrive, MSN Dial-up of Xbox Live.

Wat kan Microsoft voor me doen betreffende het Outlook.com account van mijn familielid?

Het Microsoft Nabestaanden Proces staat het vrijmaken van de Outlook.com gegevens toe, inclusief alle e-mails, bijvoegsels, adressenbestand en Messenger contactenlijst, aan de nabestaanden van de overledene of buiten bewustzijn verkerende eigenaar van het account, en/of het sluiten van het Outlook.com account. Dit gebeurt na een korte verificatieprocedure. We kunnen je het wachtwoord van het account niet geven, of dit wachtwoord veranderen, en we kunnen het eigendom van het account niet overdragen. Accountgegevens worden overgedragen via een data DVD die naar je toe zal worden gestuurd.

Helaas kunnen we je als nabestaande niet helpen met het opnieuw instellen van wachtwoorden, het terughalen van accounts of andere ondersteuning die je voor je eigen account wel kunt krijgen.

Hoe vraag ik de inhoud van het account van mijn familielid, of verzoek om de sluiting van het account?

Om te verzoeken dat de inhoud van het e-mail account wordt vrijgegeven aan jou, of om de sluiting van het account te vragen, neem dan contact op met de Windows Live Custodian of Records door te mailen naar *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd *** om het proces te starten. Om je aanvraag te verwerken, vragen wij dat je wat informatie over het account verstrekt, alsmede kopieën van documenten om de status van de accounthouder en je verwantschap te verifiëren. Raadpleeg "Welke informatie en documentatie heb ik nodig om te voorzien in het nabestaanden proces?"

Geef ons ook een e-mail adres waar we je kunnen bereiken voor het geval we nog vervolg vragen hebben en we je op de hoogte kunnen brengen van de status van je aanvraag.

Welke informatie en documentatie heb ik nodig om te voorzien in het nabestaanden proces?

Om te bewijzen dat je de wettelijke nabestaande bent en dat de accounthouder is overleden of onbekwaam is om zelf toegang te krijgen, hebben we de volgende documentatie nodig:

1. Een officiële overlijdensakte voor de gebruiker, als de gebruiker is overleden. Helaas kunnen wij niets anders accepteren anders dan een officiële, door de overheid uitgegeven overlijdensakte. Voorbeelden van documenten die wij niet kunnen aanvaarden zijn:
      a.      Een overlijdensadvertentie
      b.      Een lijkschouwer’s interim overlijdensakte
      c.      Een lijkschouwer’s verklaring van het gerechtelijk onderzoek naar de dood
      d.      Een verklaring van een begrafenisondernemer van de verrichte diensten

2. Een gecertificeerd document ondertekend door een arts die verantwoordelijk is voor de verzorging van de gebruiker, als de gebruiker onbekwaam is. Er kan worden volstaan met een notitie ondertekend door de behandelende arts dat notarieel is bekrachtigd, alsook een de rechtbank ondertekend document waaruit blijkt dat je volmacht of executeurschap van een trust van de accounthouder hebt.

3. Een document waaruit blijkt dat je de nabestaande en/of uitvoerder of weldoener bent van hun goed, of dat je een volmacht hebt. Wij accepteren elk van de volgende documenten als bewijs van verwantschap of executeur:
      a.      Een kopie van een trouwboekje waaruit blijkt dat je de overlevende echtgenoot bent van de accounthouder.
      b.      Een kopie van ondertekende volmacht papierwerk.
      c.       Een kopie van een testament of een trust document dat jou benoemd als executeur-testamentair of de begunstigde.
      d.      Een kopie van een geboorte certificaat voor de gebruiker, als je hun ouder bent, of voogdij papierwerk voor wettelijke voogden.

4. Een fotokopie van een door jouw overheid uitgegeven identiteitsbewijs met foto.

Welke informatie zal ik moeten weten over het Outlook.com account?

Wij verlangen de antwoorden op de volgende vragen over het e-mail account van de accounthouder.

1. Wat is of zijn het e-mailadres of de adressen?

2. Wat is de voor- en achternaam die de accounthouder heeft gebruikt bij het aanmaken van het account?

3. Wat is de geboortedatum dat de accounthouder gaf bij het maken van het account?

4. Welke stad, staat en postcode (voor gebruikers in de VS) of het land heeft de accounthouder ingevoerd als hun woonplaats toen het account werd aangemaakt?

5. Wanneer is het account ongeveer aangemaakt? Het is niet nodig om specifiek te zijn. "Tijdens de late jaren 1990," of "Rond 2004" zijn perfect acceptabele antwoorden.

6. Wanneer is het account ongeveer voor de laatste keer geopend? Het is belangrijk dat je ons vertelt of je het account hebt gecontroleerd in het verleden na de datum van het overlijden van de accounthouder, of als je vermoedt dat het account werd geopend door een onbevoegde persoon na de dood van de accounthouder.

7. Je verzendadres, als je een kopie van de inhoud van het account vraagt. Houd er rekening mee dat we niet kunnen verzenden naar een postbus.

8. Wat voor soort computer je gebruikt, als je verzoekt om een kopie van de inhoud van het account. Wij ondersteunen PC, Mac en Linux gebruikers, maar we moeten weten wat voor soort computer je  gebruikt voor opslagdoeleinden.

Hoe stuur ik mijn documentatie nu ik het eenmaal heb verzameld?

Zodra je je documentatie hebt verzameld, kan je dit op één van de volgende drie manieren bij ons indienen:

1. Je kunt de documentatie scannen en e-mailen naar ons op *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd ***.

2. Je kunt de documentatie naar ons faxen op 001 425 708-7851.

3. Je kunt kopieën van de documenten naar ons posten op:

     Next of Kin
     One Microsoft Way
     Redmond, WA 98052

Stuur geen originelen van elk van de documenten, alle documenten worden vernietigd na afloop van het verificatieproces.

Het zal een tijdje duren voor mij om al deze informatie te verzamelen, moet ik wachten met jullie te contacteren tot ik alles heb?

Wij begrijpen dat het tijd in beslag neemt om alle benodigde documenten te verzamelen en deze voor te leggen aan Microsoft. Wij verzoeken je ons te contacteren op de eerst mogelijke gelegenheid om je aanvraag aan ons te melden. Hierdoor kunnen wij ervoor zorgen dat de informatie dat zich nu in het account bevindt wordt behouden om te voorkomen dat het wordt verwijderd vanwege inactiviteit. Zodra je contact opneemt met ons, zullen we direct het behoud van de gegevens bewerkstelligen, en het zal gehandhaafd worden voor een periode van één jaar vanaf de datum van je eerste reactie.

Na een jaar, zal je zaak worden gesloten en het account behoud zal worden verwijderd.

Ik heb een aantal van de documentatie op dit moment, maar niet alles. Kan ik inzenden wat ik heb, terwijl ik de rest verzamel?

Zeker. Wij zullen de documentatie handhaven die je indient, terwijl we wachten tot je de resterende stukken van de documentatie indient. Vergeet niet de eenjarige tijdlijn voor alle gevallen.

Wat gebeurt er als het verificatieproces mislukt?

Als om welke reden we niet in staat zijn om met succes te verifiëren of het e-mailaccount behoort tot de passende accounthouder, de status van de accounthouder, of je verwantschap, dan adviseren wij je dat de verificatie is mislukt. Als dit gebeurt, worden we verboden uit te leggen welk specifiek stuk of stukjes informatie niet paste. Wij vragen voor een compleet nieuw pakket van documentatie, alsmede alle aanvullende informatie dat je ons kan geven waarvan je denkt dat dit je kan helpen de verificatie doorstaan bij een volgende poging.Let wel, dat we alleen een totaal van drie (3) pogingen kunnen toestaan die je probeert om te slagen voor het verificatieproces.

Welke talen worden geaccepteerd voor de indiening van de documentatie?

Wij geven de voorkeur dat alle documentatie worden ingediend in het Engels, of dat je beëdigde vertalingen naar het Engels verstrekt voor al je documenten. Beëdigde vertalingen kunnen echter kostbaar zijn, en als je niet kunt zorgen voor een vertaling, kunnen we vertaling bijstand verlenen voor sommige talen. Helaas, zijn we momenteel niet in staat om vertaling bijstand te verlenen voor een taal die een alfabet anders dan het standaard Latijnse alfabet gebruikt, zoals bijvoorbeeld Japans, Cyrillisch, of Arabisch.

Hoe lang moet ik verwachten dat het nabestaanden-proces zal duren?

Zodra je contact met ons hebt met je eerste aanvraag, kan je verwachten om binnen 3 werkdagen een reactie te krijgen. We zijn niet open in het weekend of grote Amerikaanse feestdagen. Na ontvangst van al je documenten, zal het verificatie proces niet meer dan een werkdag moeten duren, op welk punt je op de hoogte gebracht wordt dat ofwel de verificatie met succes is uitgevoerd, en we in het proces zijn van het verzenden van een data-DVD met de de inhoud van het account, of dat we het account hebben gesloten, afhankelijk van je verzoek, of dat verificatie is mislukt. Zendingen worden gewoonlijk binnen 5 tot 7 dagen ontvangen.

Wat gebeurt er als ik mijn zending niet ontvang, of als de schijf is beschadigd?

Als je je zending niet binnen 7 dagen ontvangt, neem dan contact met ons op door te e-mailen naar *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd *** en wij zullen het pakket volgen om de status te bepalen. Als het zoekdocument stelt dat het pakket is afgeleverd, maar je hebt niets ontvangen, of indien het zoekdocument stelt dat het pakket verloren is gegaan, of als je een beschadigde schijf ontvangt, zullen we een nieuw exemplaar verzenden. Discs worden gecodeerd om onbevoegde toegang te voorkomen. en het wachtwoord wordt apart geleverd van de DVD. Als je problemen hebt met toegang tot de gegevens, neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar *** E-mailadres is om privacyredenen verwijderd *** en wij zullen stap voor stap instructies geven om je te helpen.

Mijn familielid overleed enige tijd geleden, zullen jullie nog steeds in staat zijn om mij te helpen?

Helaas, in de meeste gevallen wordt een account verwijderd na 12 maanden van inactiviteit. Zodra dat gebeurt, zijn we niet in staat om gegevens te herstellen van het account. We raden echter aan dat je nog contact met ons opneemt, voor het geval het account nog niet is verwijderd.

i-Finish ziet in hoe lastig het is voor bijvoorbeeld nabestaanden om in een moeilijke tijd een digitale nalatenschap af te handelen. Wij nemen deze zorg graag uit handen. i-Finish helpt on- en offline abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen, klantenkaarten en nieuwsbrieven op een veilige manier op te zeggen zodat jij daar zo min mogelijk omkijken naar hebt. 

Naar overzicht van bedrijven