Zoek in 2645 bedrijven naar de opzegprocedure voor  abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen & nieuwsbrieven.

Telenet bvba

Hoofdkantoor
Liersesteenweg 4
2800
Mechelen, België
Telefoon
+32 0800 66 350
E-mail
-
toegevoegd: 2018-11-19 19:52:24 , gewijzigd: 2019-01-15 15:37:08

Bedrijfsinformatie Telenet bvba

Als toonaangevende aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet steeds op zoek naar de ideale beleving in de digitale wereld voor al zijn klanten.

Zelf opzeggen Telenet bvba

Voor het opzeggen van je Telenet abonnement zijn er verschillende opties.

Telefonisch via 0800-66350 op maandag tot vrijdag van 8:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 uur tot 17.30 uur. Opzeggen kan ook via het volgende webformulier: je Telenet-diensten opzeggen.

Opzeggen van Telent is ook mogelijk via Easy Switch. Kijk voor meer informatie op Easy Switch of vind je Easy Switch ID.

Per post kan het worden gezonden aan: Telenet Klantendienst, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen (B).

Goed om te weten: Je kan je contract beëindigen wanneer je wilt. Ze brengen je opzegging binnen 2 werkdagen in orde. Enkele aandachtspunten daarbij:

Huur je een Digibox of Digicorder?

Aan het einde van je Telenet TV-abonnement lever je je decoder in goede staat (samen met alle accessoires) in bij een Telenet-winkelpunt.

Lever je je decoder niet of te laat in? Dan rekenen ze een restwaarde aan. Zodra je je toestel dan binnenbrengt, krijg je het bedrag terug via je (eind)aanrekening.

Huur je een netwerk-booster?

Telenet vraagt je om je toestellen binnen te brengen naar een Telenet-winkelpunt in je buurt. Ze moeten in goede staat en met met eventuele accessoires zoals stroomkabel en adapter worden teruggebracht.

Kan je je toestellen niet inleveren voor Telenet de volgende aanrekening opmaakt? Dan rekenen ze een vergoeding aan voor het toestel. Die bedraagt maximaal € 99,00 per netwerkuitbreider. Zodra je de toestellen inlevert (zonder schade), krijg je de vergoeding terug via je aanrekening.

Een Telenet e-mailadres of -webruimte?
Je kan je e-mailadres en -webruimte (users.telenet.be) nog gebruiken tot 18 maanden na de stopzetting van je internetabonnement. Lees alles in detail hierover.

Alles over je aanrekening/slotrekening:

Het kan dat je ondertussen nog een maandelijkse of jaarlijkse aanrekening krijgt. Betaal die zeker nog. Maximaal 30 dagen na verwerking van je opzeg krijg je een slotaanrekening met een afrekening, waaruit een eventueel tegoed kan blijken. Heb je een afbetalingsplan? Houd er rekening mee dat je bij opzeggen het volledige verschuldigde bedrag in 1 keer zal moeten betalen.


Heb je een pakket (WIGO, Whop of Whoppa)? Dan geniet je van een combinatievoordeel. Als je één dienst opzegt uit je pakket (bv. internet), verlies je dat combinatievoordeel. Je behoudt dan de aparte abonnementen per dienst. Een voorbeeld: je hebt WIGO en zegt alleen internet en Telenet TV op. Dan behoud je vaste telefonie en mobiel. Je abonnementen worden losgekoppeld in een FreePhone Europe- en King-abonnement.

Toestel gekocht via Telenet (via gespreid betalen / elke maand een vast bedrag?)

Als je al je abonnementen opzegt, blijft je contract voor gespreid betalen lopen. Je blijft er dus maandelijks voor betalen, tot je toestel volledig is afbetaald. Bekijk je contracten via het blauwe kaartje onderaan.

Krijg je toestelkorting op je toestel?

Kocht je bijvoorbeeld een smartphone, MacBook of iPad tegen een voordeliger tarief bij je abonnement? En zeg je dat abonnement op voor het einde van je contract? Dan betaal je nog een restwaarde van je toestelkorting, zoals aangegeven op de restwaardetabel die je ontving bij de aankoop van je toestel.

Het is i-Finish niet bekend of er voor het opzeggen na een overlijden een andere procedure geldt.

Heb je behoefte aan het het veiligstellen van bv. de WhatsApp-chats, wil je beschikken over dierbare of noodzakelijke data vanaf een mobiele telefoon en weet je de toestelcode niet of is de telefoon fysiek defect, kijk dan voor aanvullende mogelijkheden op Digitale Nazorg.

Laten opzeggen Telenet

  • Kan i-Finish jou helpen met het opzeggen van on- en offline abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen, klantenkaarten of nieuwsbrieven?
  • Wil je weten wat de mogelijkheden zijn van i-Finish om (eerst) belangrijke of dierbare informatie veilig te stellen?
  • Zijn er vragen over speciale procedures of zoek je (juridische) ondersteuning bij buitenlandse bedrijven?

Met i-Finish kun jij na een overlijden alles vinden over het opzeggen van abonnementen, beëindigen van accounts, stopzetten van donaties tot het wijzigen van adressen. Wij hebben alles overzichtelijk voor je bij elkaar gezocht maar… Zie je er tegenop om zelf steeds weer hetzelfde, emotionele verhaal tegen grote en kleine (internationale) bedrijven te moeten vertellen, dit te e-mailen of per brief te laten weten?

i-Finish ziet in hoe lastig het is voor een nabestaande om in deze moeilijke tijd een digitale nalatenschap af te handelen. Wij nemen deze zorg graag uit handen. i-Finish helpt on- en offline abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen, klantenkaarten en nieuwsbrieven van de overledene op een veilige manier op te zeggen zodat jij daar zo min mogelijk omkijken naar hebt.